راه اندازی مرکز خدمات تخصصی، تحقیق و توسعه پسته دامغان

با همکاری جهاددانشگاهی سمنان و شرکت کشت و صنعت دامغان مرکز خدمات تخصصی، تحقیق و توسعه پسته دامغان راه اندازی می‌شود.
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۱ کد : ۴۲۹۸۰ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، در نشستی زمینه های مختلف همکاری علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بین جهاددانشگاهی استان و شرکت کشت و صنعت دامغان بررسی شد.
راه اندازی مرکز خدمات تخصصی، تحقیق و توسعه پسته دامغان

در این نشست که با حضور سرپرست و معاونین جهاددانشگاهی استان و رییس شرکت کشت و صنعت دامغان برگزار شد، زمینه های مختلف همکاری علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بین دو طرف بررسی شد.

سرپرست جهاددانشگاهی سمنان با اشاره به فعالیت پژوهشگاه گیاهان دارویی و مرکز ذخایر ژنتیکی جهاددانشگاهی کشور گفت: از توانمندی و دانش فنی این پژوهشگاه ها و مراکز در زمینه اصلاح روش کشت، به نژاد و اصلاح نژاد گونه های گیاهی پسته و... استفاده خواهیم کرد.

علی منصفی راد همچنین افزود: جهاددانشگاهی سمنان آمادگی دارد در خصوص راه اندازی مرکز خدمات تخصصی پسته و همچنین مرکز تحقیق و توسعه پسته دامغان همکاری لازم را داشته باشد و در این راستا خدمات علمی تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین آموزشی ارایه کند.

احمدی رییس شرکت کشت و صنعت دامغان نیز در این نشست گفت: در حوزه های تولیدات گیاهان دارویی، اصلاح نژاد، تولید نهال و گیاهان مقاوم با نوع اقلیم، احصاء منابع آبی، سموم و همچنین اصلاح خاک، نیازمند کمک علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از سوی جهاددانشگاهی استان سمنان هستیم.