مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

هر فرد دارای علائم سرماخوردگی باید خود را مبتلا به امیکرون بداند

مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: چنانچه تست‌های تشخیصی کرونا منفی شد؛ و فردی دارای علائم سرماخوردگی بود، باید خود را مبتلا به امیکرون بداند.
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۶ کد : ۴۱۰۷۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر راحله میری با بیان این مطلب افزود: بیمارانی که با علائم سرماخوردگی، آبریزش بینی، گرفتگی صدا، گرفتگی بینی، گلو درد، ضعف،‌ سستی،‌ گلودرد،‌ تهوع و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه می کنند، علائم چیزی به جز کرونای امیکرون نیست.
هر فرد دارای علائم سرماخوردگی باید خود را مبتلا به امیکرون بداند

وی با اشاره به اینکه مدت قرنطینه در سویه امیکرون همان دو هفته است، ادامه داد: افراد دارای علائم سرماخوردگی باید در خانه بمانند و خود قرنطینگی اختیار کنند که سبب اشاعه بیماری به سایر افراد نشوند.

وی بر محدودیت تجمعات،‌ دورهمی‌ها،‌ سفرهای غیر ضرور تاکید و تصریح کرد: فظ فاصله اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک بسیار ضروری است

مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند حتما از دو ماسک استفاده کنند و از صحبت کردن غیر ضروری و دست زدن به جاهای مختلف مترو و اتوبوس خودداری کنند. باید به محض پیاده شدن دست خود را با آب و صابون بشویند یا از ژل‌هایی بر پایه الکل استفاده کنند زیرا ضریب ماندگاری امیکرون بر سطوح بیشتر است و باید مراقب ایجاد آلودگی از این شیوه بود.

دکتر میری با تاکید بر تزریق دز سوم واکسن، خاطرنشان کرد: کسانی هم که بیش از شش ماه از تزریق دز دوم واکسنشان گذشته باشد چون میزان آنتی‌بادی در بدن آنها کاهش یافته است، بیشتر در معرض ابتلا هستند.