دبیر هیات امناء جهاددانشگاهی:

شایسته نیست تغییرات سیاسی در انتخاب ریاست جهاددانشگاهی نقش داشته باشد

دبیر هیات امناء جهاددانشگاهی تاکید کرد: جهاددانشگاهی در ۴۱ سال فعالیت خود به دستاوردهای متعددی دست یافته، این موضوع در نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی که در دی ماه برگزار شد، بارها از سوی مسئولان کشوری و لشگری تایید شد.بنابراین این انتظار وجود دارد که چا
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۷ کد : ۴۰۹۵۴ تاپ خبر پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمد رضا پورعابدی در پاسخ به خبرنگار ایسنا در مورد شایعه انتخاب رئیس جدید برای جهاددانشگاهی گفت: انتخاب رئیس جهاددانشگاهی دارای فرآیندی است که در اساسنامه جهاددانشگاهی که به‌ تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. طبق اساسنامه، هیات امنای جهاددانشگاهی کاندیدای جدید برای ریاست این نهاد را انتخاب کرده و آن را به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی می نمایند. شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز پس از بررسی برنامه‌های کاندیدای پیشنهادی برای اداره جهاددانشگاهی، به صلاحیت وی رای داده و در صورت رای مثبت شورایعالی انقلاب فرهنگی، حکم رئیس جدید دانشگاهی توسط رئیس محترم جمهور ورئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می‌شود.
شایسته نیست تغییرات سیاسی در انتخاب ریاست جهاددانشگاهی نقش داشته باشد

وی ادامه داد: هیات امنای محترم جهاددانشگاهی برای جلوگیری از هرگونه خلل و کند شدن حرکت پرشتاب جهاددانشگاهی در خدمت‌رسانی به برنامه های پیشرفت کشور، برای تعیین رئیس جدید برای این نهاد فرآیندی را تصویب کرده است تا بتواند بهترین و توانمندترین فرد را برای ریاست جهاددانشگاهی به شورایعالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد نماید.

دکتر پورعابدی درباره برخی از جزئیات این فرآیند اظهار کرد: طبق این فرآیند باید کمیته‌ای ۳ نفره از اعضای هیات امناء برای معرفی گزینه‌های پیشنهادی تشکیل شود . بر اساس مصوبه هیات امناء، کمیته مذکور موظف است تا ۳ نفر  از اعضاء هیات علمی جهاددانشگاهی را با ۱۰ سال سابقه کار در جهاددانشگاهی با نظر خواهی از مدیران ادوار جهاددانشگاهی به هیات امناء معرفی نماید. در صورتی که هیات امنا برای انتخاب رئیس جهاددانشگاهی از میان کاندیدهای پیشنهادی به جمع‌بندی نهایی نرسد، می‌تواند بر اساس صلاحدید خود حداکثر ۳ نفر دیگر را به عنوان کاندیدا معرفی کند.