رییس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد:

توان جهاددانشگاهی برای کاهش مسایل ارزی کشور در تمام زمینه‌ها/ این نهاد از افتخارات جمهوری اسلامی است

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۲ کد : ۳۹۶۳۸ تاپ خبر پژوهشی
دکتر شهریاری در بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی اظهار کرد: با توجه به این که کشور ما بعد از پیروزی انقلاب همیشه تحریم بوده یکی از مشکلات عمده نیز مشکلات ارزی است و جهاددانشگاهی می تواند بسیاری از مسایل ارزی ما را در تمام زمینه‌ها کاهش دهد.
توان جهاددانشگاهی برای کاهش مسایل ارزی کشور در تمام زمینه‌ها/ این نهاد از افتخارات جمهوری اسلامی است

دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 اظهار کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه، جهاددانشگاهی است که باید قدردان تمام عزیزانی باشیم که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هر اندازه افراد و مسولان بازده بیشتری از دستاوردهای جهاددانشگاهی داشته باشد احساس غرور ملی در آنها شعله‌ورتر می شود و احساس می کنند چرا با این همه توانمندی مسولان و دست‌اندرکاران از این توانایی استفاده نمی کنند.

دکتر شهریاری ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما بعد از پیروزی انقلاب همیشه تحریم بوده یکی از مشکلات عمده نیز مشکلات ارزی است و جهاددانشگاهی می تواند بسیاری از مسایل ارزی ما را در تمام زمینه‌ها کاهش دهد.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر این که برخی از کارهایی که در این نهاد انجام می‌ شود برای اولین بار در دنیا است و کم نظیره می باشد و می تواند بسیاری از مشکلات کشور در زمینه‌های مختلف را حل کند، گفت: امیدواریم با توجه به بازدید دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از این نمایشگاه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سعی خواهیم کرد که برخی مسایل را مطرح کنیم و در ادامه نیز از رییس جمهور و باقی اعضای شورای انقلاب فرهنگی بخواهیم که از این نمایشگاه بازدید داشته باشند و در فصل تصویب بودجه هم بتوانیم برخی از دغدغه های جهاددانشگاهی را حل کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه هفت توسعه کشور هم سعی خواهیم کرد برنامه هایی که در برنامه ششم وجود را تشدید کرده و ارتقا دهیم که امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد و ما بتوانیم سربلند باشیم.

این مسول بیان کرد: آن چیزی که می تواند مشکلات ما را برطرف کند کارهایی است که برخی از آن ها را جهاددانشگاهی دارد و انجام می دهد و ما باید کمک بگیریم تا بتوانیم هم اشتغال بیشتر ایجاد کنیم و هم از وابستگی به خارج رهایی پیدا کرده و هم امکان خروج ارز از کشور را کم کنیم.

نماینده مردم زاهدان افزود: جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی مانند سلول‌های بنیادی، درمان ناباروری در کشور، درمان سرطان و تولیدات تجهیزات دارویی و تجهیزات پزشکی کارهای زیادی انجام داده و همچنان در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی افزود: به نظر بنده توانایی زیادی وجود دارد و مسولان باید به آن توجه جدی کنند و مشکلات خود را به جهاد سفارش دهند تا این نهاد برای حل آن اقدام کند. قطعا این توانایی در جهاددانشگاهی وجود داره به شرط آن که این باور به معنی واقعی کلمه وجود داشته باشد.

دکتر شهریاری ادامه داد: دلیل این که برخی از مسئولان ما به این باور نرسیده اند این می تواند باشد که در مجموعه جهاددانشگاهی حضور پیدا نکرد و با توانمندی‌های این نهاد آشنایی ندارند که مسولان در تمام استان های کشور از توانمندی این نهاد استفاده کامل را ببرند زیرا می توان بسیاری از نیازهای کشور را برطرف کرد و امیدواریم در مجلس بتوان به این نهاد کمک کرد.

وی در پایان گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند پیشنهادهای خود در حوزه سلامت رابه ما ارائه بدهد تا در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تثبیت و به کمیسیون تلفیق ارایه شود تا در کمیسیون تنظیم مقررات بتوانیم آنها را تصویب کنیم.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی رئیس کمیسیون بهداشت