هم‌اکنون

بازدید قائم مقام فرهنگستان علوم از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی۱۴۰۰

۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۳ کد : ۳۹۵۳۷ تاپ خبر پژوهشی
دکتر صالحی در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ گفت: امروز که در حال تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم، دولت باید به مجموعه هایی همچون جهاددانشگاهی و دانشگاه ها توجه ویژه داشته باشد.
بازدید قائم مقام فرهنگستان علوم از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر علی اکبر صالحی قائم مقام رییس فرهنگستان علوم در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی در بوستان گفتگو و ابزار خرسندی از حضور در این نمایشگاه اظهار کرد: بنده زمانی که جهاددانشگاهی تاسیس شد، رییس دانشگاه صنعتی شریف بودم و همکاری خوبی با مسئولان و همکاران در جهاددانشگاهی واحد صنعتی شریف داشتیم. در آن زمان تصور نمی کردم که بعد از گذشت چهار دهه، روزی از نمایشگاهی بازدید کنم که در حوزه های مختلف از سلامت گرفته تا فنی، مهندسی، کشاورزی و حوزه های دارای دستاوردهای تأثیرگذار باشد.

دکتر صالحی با تبریک به تمام فعالان جهاددانشگاهی از ابتدا تا امروز، گفت: افرادی که این فعالیت را آغاز کردند، کسانی بودند که فقط برای اعتلای کشور، پیشبرد فعالیت های علمی کشور، تأمین نیازهای مردم و رضایت الهی قدم به میدان گذاشتند.

قائم مقام رییس فرهنگستان علوم بیان کرد: به فعالیت و دستاوردهای جهاددانشگاهی افتخار می کنم. بنده به عنوان فردی که سال ها در حوزه های مختلف خدمت رسانی به ویژه سازمان انرژی اتمی حضور داشتم، به خوبی می دانم که چه زحماتی برای دستیابی به این دستاوردها کشیده شده است.

وی ضمن یادآوری زحمات مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: امروز این تلاش ها به ویژه در حوزه هایی همچون پزشکی و ... به خوبی نمایان شده است. همچنین، در حوزه نفت فعالیت های فوق العاده ای انجام شده اما با تمامی تلاش های صورت گرفته زمانی که به سطح جامعه ورود پیدا می کنیم، می بینیم هنوز کمبودهای فراوانی در کشور وجود دارد که این مساله ضرورت تلاش مضاعف در این زمینه را نمایان می کند.

قائم مقام فرهنگستان علوم با بیان این که دولت باید به کمک سازمان ها و نهادهایی همچون جهاددانشگاهی بیاید، افزود: کار دانشگاه تحقیق است و اگر حکومت و دولت به سمت دانشگاه ها نیامده و به آن ها سفارش کار ندهد، طرح ها و پژوهش ها عملیاتی نشده و در مرزهای علمی باقی می ماند.

دکتر صالحی بیان کرد: امروز که در حال تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم، دولت باید این مساله را در برنامه مد نظر قرار داده و به مجموعه هایی همچون جهاددانشگاهی و دانشگاه ها سفارش کار دهد تا نهادهای علمی وارد عرصه عملیات و فعالیت شود.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی توانسته است تا در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ... دستاوردهای فراوانی را به منصه ظهور رسانده و تمامی تعهدات خود با نهادهای مختلف را نیز به موقع اجرایی کند.

قائم مقام فرهنگستان علوم بیان کرد: تمامی تولیدات نهادی مانند جهاددانشگاهی مطابق استانداردهای روز دنیا به سرانجام رسیده است و بخش خصوصی نیز باید با تاسی به چنین نهاد تأثیرگذاری در کشور، تولیدات خود را مطابق با استانداردهای روز به منصه ظهور برسانند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی دکتر علی اکبر صالحی فرهنگستان علوم