مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:

تصفیه خون با تره تیزک

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: تره تیزک مدر بوده و سبب کاهش فشارخون بالا می‌شود، همچنین از آن برای تصفیه خون، جبران کمبود ویتامین C و درمان بیماری‌های پوستی نیز استفاده می‌شود.
۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰ کد : ۳۸۴۱۶ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس حسین راغ آرا گفت: تره تیزک خودرو گیاهی است که مصرف آن به دلیل وجود ترکیبات فنولی و فلاونوئیدی در برگ‌های آن علاوه بر بالا بردن توان آنتی‌اکسیدانی، منجر به محافظت از DNA نیز می‌شود.
تصفیه خون با تره تیزک

وی با اشاره به این که استفاده از ریشه، برگ و میوه تره تیزک در طب گیاهی بسیار مرسوم است، گفت: تره تیزک سبب کاهش فشارخون بالا می‌شود، همچنین از آن برای تصفیه خون، جبران کمبود ویتامین C و درمان بیماری‌های پوستی نیز استفاده می‌شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: این گیاه اثرات درمانی در تسکین دردهای عصبی دارد و ضماد موضعی آن برای کاهش درد عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهندس راغ آرا گفت: برای تهیه دم‌کرده گیاه، از 50 گرم برگ یا میوه آن در یک لیتر آب استفاده می‌شود. همچنین می‌توان 20 گرم از ریشه گیاه را در یک لیتر آب دم نمود.

نکات احتیاطی:

مقدار خوراک از دم کرده تره تیزک روزی سه بار و هر بار نصف لیوان است.