در راستای ارتقای سطح تولید فناورانه محصولات کشاورزی انجام گرفت؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با موسسه بذر و نهال رضوی

به منظور ارتقای سطح تولید فناورانه محصولات کشاورزی ، کاهش حجم واردات و تقویت اقتصاد مقاومتی تفاهم نامه همکاری های مشترک فی ما بین موسسه بذر و نهال رضوی (وابسته به آستان قدس رضوی)و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران منعقد شد.
۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۳۷۰۲۲ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، به منظور ارتقای سطح تولید فناورانه محصولات کشاورزی، کاهش حجم واردات و تقویت اقتصاد مقاومتی تفاهم نامه همکاری های مشترک بین موسسه بذر و نهال رضوی (وابسته به آستان قدس رضوی) و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران منعقد شد.
انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با موسسه بذر و نهال رضوی

مشارکت در تولید و تکثیر بذور ارقام هیبرید سبزی و صیفی که لاین‌‌های والدینی آن تأمین شده باشد؛ مشارکت در تولید لاین‌های والدینی ارقام هیبرید سبزی و صیفی؛ مشارکت در تولید و تکثیر پایه های کشت بافتی درختان مثمر، گیاهان زینتی و دارویی از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

همچنین تأمین اعتبار مورد نیاز برای تولید لاین‌های والدینی بذر هیبرید تجاری؛ در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های موجود طرفین جهت ایجاد جمعیت های پایه درختان میوه و ارزیابی ترکیب‌پذیری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید لاین‌ها و بذور هیبرید سبزی و صیفی؛ اقدامات لازم جهت تولید، بازاریابی و فروش بذر، نشا و محصولات کشت بافتی از جمله مواردی است که به عنوان تعهدات طرفین مورد توافق قرار گرفته است.

گفتنی است، در این تفاهم نامه به  میزان و نحوه مشارکت در اجرای پروژه ها ،تامین منابع مالی ، علمی و انسانی و سایر موارد نیز پرداخته شده است.