مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

علائم حساسیت فصلی با علائم بیماری کووید ۱۹ متفاوت است

مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که فصل پاییز و بهار از فصل‌های شایع بروز آلرژی هستند، گفت: حساسیت فصلی از مشکلاتی است که برخی افراد در این فصول سال به آن گرفتار می‌شوند ولی برخی علائم آن با بیماری کووید ۱۹ متفاوت است.
۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۳ کد : ۳۶۶۸۳ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر راحله میری با بیان این مطلب افزود: فرد دچار آلرژی معمولا تب ندارد در حالی که تب و بدن درد شایع ترین علامت ابتلا به کروناست.
علائم حساسیت فصلی با علائم بیماری کووید ۱۹ متفاوت است

وی ادامه داد: آلرژی فصلی توام با اگزمای پوستی و التهابات پوستی است و ممکن است علائمی در بینی نظیر آبریزش، خارش بینی و چشم، اشک ریزی، ترشح در قسمت پشت حلق و بینی و ... بهمراه داشته باشد، اما کرونا یک بیماری حادتر است که معمولا با تب شروع می‌شود و منجر به کاهش حس بویایی و چشایی، کمردرد، بدن درد و سرفه می‌شود.

به گفته وی، در آلرژی فصلی تنگی نفس وجود ندارد مگر این که بیمار مبتلا به بیماری‌های تنفسی نظیر آسم باشد یا یک بیماری زمینه‌ای ریوی و قلبی داشته باشد که در نتیجه آلرژی فصلی با تنگی نفس هم مواجه شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی داخلی جهاددانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: سرفه‌های فرد مبتلا به آلرژی فصلی سطحی است و دلیل بروز سرفه ترشحاتی است که حاصل ابتلا به آلرژی فصلی بوده و از طریق بینی به پشت حلق حرکت کرده و بیمار برای دفع ترشحات ته حلق سرفه می‌کند و به عبارتی سرفه‌ها باصطلاح عوام، از ته دل نیست در حالی که در بیماری کروناویروس، سیستم تنفسی فرد درگیر ویروس شده و یک فرد کرونایی گرفتار سرفه‌های شدید و بعضا با احساس درد در قفسه سینه است.