سرپرست جهاددانشگاهی لرستان:

شرایط آب و هوایی مناسب لرستان در زمینه تولید گیاهان دارویی/ تاسیس مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در استان

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی(۱۲۳)/
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۴ کد : ۳۴۷۴۴ تاپ خبر پژوهشی
سرپرست جهاددانشگاهی لرستان با بیان اینکه این واحد با جذب اعتماد و واگذاری فعالیت به نیرو‎های جوان باعث شکل‎‌گیری فعالیت‎‌های خلاقانه در بخش‎‌های مختلف شده است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی لرستان می‎‌تواند در راستای توسعه استان اقدام کند و این موضوع را بارها به اثبات رسانده است.
شرایط آب و هوایی مناسب لرستان در زمینه تولید گیاهان دارویی/ تاسیس مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، دکتر امین سلاحورزیان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، با بیان اینکه این نهاد انقلابی سعی کرده در انجام کارهای بزرگ با منابع محدود نقش مهمی داشته باشد، اظهار کرد: همچنین با جذب اعتماد و واگذاری فعالیت به نیرو‎های جوان باعث شکل‎‌گیری فعالیت‎‌های خلاقانه در بخش‎‌های مختلف شده است.
وی بیان کرد: در جهاددانشگاهی سعی شده براساس چشم‌اندازی که برای خود ترسیم کرده‌‎ایم و برخورداری از منابع انسانی متعهد، کارآمد و مؤثر، در توسعه علم، فرهنگ و فناوری، ضمن تعامل سازنده در عرصه ملی و استانی پیشگام باشیم.
دکتر سلاحورزیان ادامه داد: در همین راستا در حوزه‌‎های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری فعالیت می‌‎کنیم و خوشبختانه تاکنون نیز موفق عمل کرده‎‎‌ایم.
وی اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که جهاددانشگاهی به آن ورود پیدا کرده بحث اشتغال است و با یک دیدگاه آینده‌پژوهانه، مشکل آینده کشور را حوزه اشتغال و به‌ویژه اشتغال دانش‌آموختگان می‎‌داند برای همین سعی شده غالب فعالیت‎‌های خود را به این سمت معطوف کنیم.
سرپرست جهاددانشگاهی لرستان به استقرار شرکت‌های دانش بنیان در مرکز رشد این واحد اشاره کرد و گفت: این واحدها در راستای هم افزایی علمی، توسعه اقتصادی با رویکرد دانش بومی، ثروت آفرینی و در نهایت تحقیق و توسعه به کارگاه‌ها و شرکت‌ها تلاش می‌کنند و تابه حال نیز عملکرد قابل قبولی داشته‎‌اند.
وی با اشاره به پتانسیل مطلوب و شرایط آب و هوایی مناسب استان در زمینه تولید گیاهان دارویی بیان کرد: جهاددانشگاهی این ظرفیت را به خوبی شناخته و با ایجاد مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی در بام لرستان زمینه تحقیقات در مورد این گیاهان را فراهم آورده است. در این مجتمع، تحقیقات روی گیاهان با پتانسیل اقتصادی بالا و سازگار با شرایط آب و هوایی استان صورت گرفته و طی سال‎های اخیر در خصوص تولید اندام تکثیری گیاهانی نظیر آویشن باغی، بادرنجبویه، گل گاوزبان، به لیمو، مرزه خوزستانی، علف لیمو و گل محمدی اقدامات خوبی انجام شده است.
دکتر سلاحورزیان به تاسیس مرکز درمان ناباروری در جهاددانشگاهی لرستان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه موضوع ناباروری یکی از معضلات استان است، ادامه داد: هم‎‌اکنون این مرکز با داشتن نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته در حال خدمات رسانی به هم‎‌استانی‎‌های عزیز است.
سرپرست جهاددانشگاهی لرستان در ادامه به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز یکی از مراکز خوب و مطلوب در جهاددانشگاهی محسوب می‎‌شود و نظرسنجی‎‌های آن در موضوعات مختلف ازجمله انتخابات به آمارهای واقعی بسیار نزدیک بوده است.
وی از دیگر اقدامات این واحد در استان به فعالیت دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا اشاره کرد و افزود: این خبرگزاری‎‌ها تلاش کرده‌اند تا با بررسی مشکلات استان در حوزه‎‌های مختلف، آنها را بهبود ببخشند و در این رابطه مسئولین امر را یاری می‎‌کنند.
به گفته دکتر سلاحورزیان در جهاددانشگاهی لرستان سعی شده در حد معقول و با توجه به توانایی خود، الگوسازی‌های خوبی داشته باشیم و تاکنون نیز با ایجاد هم‌افزایی در راستای توسعه و پیشرفت کشور و استان براساس آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی گام برداشته‎‌ایم.
سرپرست جهاددانشگاهی لرستان در پاسخ به این سوال که تعامل واحد سازمانی خود در همکاری با مسئولان استانی چگونه است؟ نیز گفت: تمام سعی و تلاش ما ایجاد ارتباطات برای افزایش بهره‎‌وری طرف مقابل و منفعت بلندمدت جهاددانشگاهی استان بویژه در تولید فناوری، کسب دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص بوده و در این رابطه نیز خوشبختانه تعامل خوبی با ادارات، دستگاه‎‌ها و ارگان‎‌های مختلف استان داشته‎‌ایم.
وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی بسیاری از زیرساخت‎‌های لازم را در استان ایجاد کرده است، اضافه کرد: همچنین در ادامه اقدامات خود، کیفیت‎ بخشی این زیرساخت‎‌ها، بهره‎‌برداری از دستاوردها و تکمیل و توسعه چرخه فعالیت‎‌های ایجاد شده را در دستور کار داریم. به‎‌عنوان مثال در حوزه کشاورزی، گلخانه‎‌ها ایجاد شده و تولیدات گیاهان دارویی انجام می‎‌شود بنابراین در آینده باید روی فرآوری، صادرات و تبدیل آنها به محصولات با تکنولوژی بالا کار شود و خود ادامه همان زیرساختی است که با سختی‎‌های فراوان و کمبود منابع ایجاد شده و نیاز به فراهم آمدن زمینه‎‌های جدید موردنظر حداقل در 10 سال آینده است.
دکتر سلاحورزیان در پایان ضمن تشکر از مساعدت‎‌های مسئولین استانی و کشوری بابت همکاری با این واحد در انجام هر چه بهتر وظایف و رسالت خود در استان گفت: امیدواریم این تعامل تداوم یافته و در آینده نیز شاهد مراودات بیشتری از جانب آنها باشیم چراکه جهاددانشگاهی لرستان می‎‌تواند در راستای توسعه استان اقدام کند و این موضوع را بارها به اثبات رسانده است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی واحد لرستان چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی