دکتر منتظری اظهار کرد:

کمک پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی به ارتقای سطح سلامت جامعه / اقدامات آموزشی پژوهشکده در دوران کرونا

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی(۹۶)/
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۱ کد : ۳۴۵۲۳ تاپ خبر پژوهشی
رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی مطرح کرد: ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق کمک به رفع نیازهای پژوهشی – آموزشی کشور در زمینه علوم بهداشتی و گرایش های وابسته از اهداف اصلی این پژوهشکده است.
کمک پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی به ارتقای سطح سلامت جامعه / اقدامات آموزشی پژوهشکده در دوران کرونا

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، دکتر علی منتظری رییس این پژوهشکده به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد جهاددانشگاهی و بیستمین سالگرد تاسیس پژوهشکده علوم بهداشتی در رابطه با دستاوردهای شاخص یک سال گذشته این پژوهشکده گفت: محققان این پژوهشکده مطالعات زیادی را در حوزه بهداشت و سلامت انجام داده اند که از جمله آن ها می توان به طرح شاخص های بارداری در جمعیت زنان کشور ایران و عوامل تعیین کننده، بررسی میزان بقای کودکان بسیار کم وزن بدو تولد و عوامل موثر برآن، بررسی وضعیت تجویز دارو در بیماران سرپایی مراکز سازمان تامین اجتماعی و عوامل موثر برآن، ارزشیابی برنامه خودمراقبتی گروه میانسالان (30 تا 59 سال) و رابطه بین شادکامی و سلامت اشاره کرد.

این پژوهشگر برتر کشوری در حوزه سلامت و محقق برگزیده سال 2020، ادامه داد:  با توجه به همه گیری ویروس کرونا در کشور اعضای این پژوهشکده هم‌راستا با سایر محققان کشور مطالعاتی نیز در خصوص ویروس کرونا انجام داده اند که می توان به پژوهش هایی در زمینه ملاحظات اخلاقی، نیازهای فوری مبارزه با بیماری کووید 19 و درک خطر ابتلا به بیماری با همکاری سایر پژوهشگران ایرانی و بین المللی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین از جمله اقدامات آموزشی پژوهشکده در دوران کرونا، برگزاری دو وبینار با موضوع "ردیابی موارد تماس کووید 19" و  "تاثیر پاندمی کووید-19 بر منابع انسانی و مالی بخش سلامت" بود.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی مطرح کرد: ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق کمک به رفع نیازهای پژوهشی – آموزشی کشور در زمینه علوم بهداشتی و گرایش های وابسته از اهداف اصلی این پژوهشکده است.

دکتر منتظری در پاسخ به اینکه اعتماد و باور به جوانان در جهاددانشگاهی چگونه است؟ گفت: جایگاه اصلی جهاددانشگاهی، دانشگاه است. جهاددانشگاهی باید به فکر تقویت ارتباط خود با دانشجویان باشد. ما با همین پشتوانه بود که توانستیم به موفقیت های امروز دست یابیم. در حقیقت جوانان دیروز بودند که جهاددانشگاهی امروز را بنا کردند. بنابراین همانگونه که در هر فرصتی یادآوری کرده ام، ما باید در جایگاه اصلی خود مستقر شویم و از آن جایگاه به گسترش فرهنگ جهادی اقدام کنیم. ما بایستی در گام نخست ملجا و پناهگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه ها باشیم و با اتکاء به نیروهای جوان، انقلابی و عدالتخواه، بقاء جهاددانشگاهی را تضمین و آینده آن و حرکت جهادی را تعمیق بخشیم.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی، در پاسخ به این سوال که چگونه می توان فرهنگ جهادی را در جامعه ترویج کرد، گفت: حرکت جهادی محصول یک بینش عمیق و فرهنگ اعتقادی است. بدون چنین نگاهی بعید است که ما بتوانیم فرهنگ جهادی را حتی در خود مجموعه جهاددانشگاهی حفظ کنیم، چه رسد به جامعه. بنابراین به نظر من ما بایستی تلاش کنیم جهاددانشگاهی ویژگی های انقلابی خود را حفظ کند تا بتواند مروج فرهنگ جهادی در دانشگاه و جامعه باشد.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی پژوهشکده علوم بهداشتی چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی