نماینده مردم خاش در مجلس:

جهاددانشگاهی بسترهای لازم خودباوری و اعتماد به جوانان و نخبگان را ایجاد کرده است

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی(۳۱)/
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۹ کد : ۳۴۰۲۸ پژوهشی
نماینده مردم خاش در مجلس اظهار کرد: دستاوردهای مهم و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری نتیجه خودباوری و اعتماد به جوانان و نخبگان دانشگاهی بوده که جهاددانشگاهی، بسترهای لازم را برای آنان در جامعه فراهم کرده است.
جهاددانشگاهی بسترهای لازم خودباوری و اعتماد به جوانان و نخبگان را ایجاد کرده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان، اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک مرکز آموزش عالی تخصصی، الگویی برتر از پژوهش، فناوری، فرهنگ، آموزش، کارآفرینی و مانع زدایی در مسیر دانش های نوین و پیشرفته و اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی است.

وی افزود: دستاوردهای جهاددانشگاهی در عرصه علمی و آموزش عالی و تربیت نخبگان جامعه افتخارآمیز است.

نائب رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: جهاددانشگاهی از سال های نخستین انقلاب اسلامی تاکنون به عنوان نهادی انقلابی و جهادی در عرصه های قرآنی و دینی، فرهنگی و علمی و فناوری و صنعتی و دفاعی نقشی بی بدیل ایفا کرده است.

حسین زهی ادامه داد: دستاوردهای مهم و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری نتیجه خودباوری و اعتماد به جوانان و نخبگان دانشگاهی بوده که جهاددانشگاهی، بسترهای لازم را برای آنان در جامعه فراهم کرده است.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی جهاددانشگاهی، آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی متجلی شد.

وی افزود: ایجاد و راه‌اندازی موسسات و پژوهشکده‌ها و پارک‌های علمی در کشور و تربیت پژوهشگران توانمند و با انگیزه، بومی‌سازی بسیاری از تولیدات فنی و توسعه مرزهای دانش به خصوص در عرصه علوم پایه، فعال شدن در عرصه رسانه‌ای به خصوص با اداره خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، خبرگزاری قرآنی ایکنا و نیز مرکز افکارسنجی ایسپا، تبدیل شدن به مرکزی برای نمایه آثار و تولیدات علمی به خصوص با راه‌اندازی پایگاهSID، ورود به عرصه آموزش دانشجو با تربیت هزاران دانشجو در دانشگاه ها و مجتمع های آموزش عالی و مراکز علمی کاربردی و به خصوص دانشگاه علم و فرهنگ، حضور فعال در نشر آثار علمی و انتشار کتب و مقالات به خصوص با فعالیت درخور توجه انتشارات جهاددانشگاهی، پرداختن به هویت ملی و ایرانی اسلامی دانشجویان در قالب برگزاری اردوهای فرهنگی و جهادی از دستاوردهای مهم این نهاد در کشور است.