رشد ۲/۴ برابری نمونه گیری بانک خون بند ناف رویان ساوه در سال ۹۹

مسوول دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان ساوه از رشد ۲/۴ برابری نمونه گیری بانک خون بند ناف رویان این شهرستان در سال ۹۹ نسبت به سال قبل خبرداد.
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۱ کد : ۲۹۷۸۸ پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، حسین رفیعی مسوول دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان ساوه با اشاره به رشد ۲/۴ برابری نمونه گیری بانک خون این شهرستان، افزود: با برنامه ریزی انجام شده و در صورتی که روند رشد فعالیت دفتر نمایندگی ساوه ادامه داشته باشد در پایان سال جاری تعداد نمونه های دفتر نمایندگی این شهرستان رشد قابل توجهی خواهد داشت.
رشد ۲/۴ برابری نمونه گیری بانک خون بند ناف رویان ساوه در سال ۹۹

وی با اشاره به اینکه این جهش نمونه گیری 2.4 برابری در سال دوم فعالیت یک دفتر نمایندگی نسبت به سال اول بسیار مثبت ارزیابی می شود، تصریح کرد: این در حالی است که فقط 2 سال از افتتاح دفتر نمایندگی ساوه می گذرد.

این مقام مسوول در پایان با بیان اینکه در هر موردی که می‌شود از سلول‌ های بنیادی مغز استخوان استفاده کرد، سلول ‌های بنیادی خون بندناف نیز  قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین استفاده از سلول‌ های خون بندناف در بیماری‌ هایی است که منشأ خونی دارند از قبیل لوسمی ‌های اطفال و نارسایی‌ های خونی غیر بدخیم اطفال می باشد.