راه اندازی مرکز نوآوری عناب در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

جلال الدین صادقی رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی امروز، ۲۰ دی ماه از راه اندازی مرکز نوآوری عناب در علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان خبر داد.
۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۸ کد : ۲۶۸۷۹ مصاحبه
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی امروز، ۲۰ دی ماه از راه اندازی مرکز نوآوری عناب در علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان خبر داد. وی ادامه داد: راه اندازی مرکز نوآوری عناب با هدف حمایت از ایده های نوآورانه و فناورانه در حوزه های تخصصی مرتبط با عناب و تبدیل آن به فناوری یا محصول نهایی برای تامین بخشی از نیازهای صنعتی و رونق بازارهای پیدا و پنهان این محصول، گامی موثر در راستای کمک به توسعه و پویایی اقتصادی استان است.
راه اندازی مرکز نوآوری عناب در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جهاددانشگاهی در سال ۹۴ ماموریتی بر اساس ظرفیت‌های منطقه در حوزه بهینه‌سازی، تولید و فرآوری گیاهان دارویی استراتژیک استان با تاکید بر عناب، زرشک و زعفران بر عهده گرفت.

صادقی افزود: به منظور تجمیع فعالیت های پژوهشی در مکانی مشخص، مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در زمینی به مساحت 14 هکتار که دربردارنده مجموعه امکانات، فضاها و تجهیزات لازم برای این منظور است، راه اندازی شد.

وی ادامه داد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش (تولید، فراوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش) گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی، سایت جامع گیاهان استراتژیک استان با برند و آدرس birnab.ir راه اندازی شد، این سایت علاوه بر فروش محصولات استراتژیک در حوزه گیاهان دارویی، فرآورده‌های دانش بنیان این محصولات و تولیدات علمی و همچنین مشاوره‌های علمی را ارایه می‌دهد.

صادقی با اشاره به این‌که گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک خراسان جنوبی با هدف کمک به بهبود تولید و فرآوری سه محصول استراتژیک عناب، زرشک و زعفران در استان نیز فعالیت می کند، بیان کرد: قطعا یکی از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی عناب، توسعه فناوری های های علمی و رفع چالش های مربوط به این محصول است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجوز راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر شد.

صادقی تصریح کرد: موضوع فعالیت مصوب این مرکز نوآوری در حوزه  عناب است و امیدواریم گام های موثری در شناسایی و عملیاتی کردن ایده‌های نوآورانه در موضوع عناب و سایر گیاهان دارویی و نیز حمایت از این ایده‌ها تا ورود به بازار کار برداشته شود.

وی افزود: این مرکز فضایی مناسب برای توسعه ایده، مهارت افزایی و ارایه مشاوره برای ورود مقتدرانه محصول استراتژیک عناب به صنعت و بازار خواهد بود.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که این مرکز همچنین در زمینه ارایه آموزش‌های کاربردی با هدف توانمندسازی فعالان این عرصه، هدایت و هدفمندسازی فعالیت‌های آنان فعال خواهد بود، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده محل استقرار این مرکز نوآوری، مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی واقع در کیلومتر ۱۵ جاده بیرجند - خوسف است.