رفع خشکی و ترک های پوستی با گل مغربی

۰۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۳ کد : ۲۱۹۶۴ پژوهشی
دکتر مجید قربانی نهوجی، گیاه شناس و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: از گل راعی یا مغربی در استعمال خارجی برای رفع خشکی و ترک های پوستی، سرمازدگی، کنترل پسوریازیس و سایر بیماری ها و عوارض جلدی استفاده می شود.
رفع خشکی و ترک های پوستی با گل مغربی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر قربانی نهوجی اظهار کرد: چون گل این گیاه در هنگام عصر قبل از غروب آفتاب باز شده و صبح روز بعد با طلوع خورشید پژمرده و خزان می کند در زبان فارسی به گل مغربی معروف است.

وی افزود: این گیاه به دلیل داشتن گل های درشت و خوشرنگ تابستانه، کاربرد تزئینی دارد، ریشه های ضخیم و گوشتی آن در اوایل بهار خوراکی است و از روغن دانه های آن (روغن اوناگر) در داروسازی و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

دکتر قربانی با بیان این که مصارف خوراکی گل مغربی برای کنترل رشد انواع سرطان، تقویت عمومی بدن، رفع عوارض و بیماری های کبدی، دیابت، کاهش دردهای عضلانی و استخوانی با منشا عصبی، جلوگیری از سخت شدن جدار مویرگ ها بویژه در ناحیه مغزی و پیش گیری از بروز سکته مغزی است، افزود: در استعمال خارجی برای رفع خشکی و ترک های پوستی، سرمازدگی، کنترل پسوریازیس، جرب و سایر بیماری ها و عوارض جلدی استفاده می شود.