امام جمعه خمینی شهر:

جهاددانشگاهی در عرصه ترویج فرهنگ دینی و پژوهشی بسیار خوب عمل کرده است

۰۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۷ کد : ۱۴۵۸۵ پژوهشی
​​​​​​​امام جمعه خمینی شهر در دیدار با رییس واحد صنعتی اصفهان گفت: جهاددانشگاهی هم در عرصه ترویج فرهنگ دینی و سپس در عرصه تحقیقاتی و پژوهشی بسیار خوب عمل کرده است.
جهاددانشگاهی در عرصه ترویج فرهنگ دینی و پژوهشی بسیار خوب عمل کرده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان، 4 دی، آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه خمینی شهر در دیدار رییس و معاونان جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به مناسبت هفته پژوهش در دفتر امام جمعه، اظهار کرد: من به دلیل حضورم در دانشگاه های کشور برای تبلیغ، از سال ۷۳  با نهاد جهاددانشگاهی آشنا هستم و شاهد موفقیت های مختلف این نهاد علمی در عرصه های مختلف بوده ام.

وی با بیان این که جهاددانشگاهی به واقع فعالیت های مثمرثمری را در عرصه های دانشگاهی و صنعتی کشور انجام داده است، گفت: حقیقت امر آن است که جهاددانشگاهی گُل سر سبد نهادهای علمی کشور است و رهبر معظم انقلاب بیش از نهادهای دیگر به جهاددانشگاهی دل خوش کرده اند.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: جهاددانشگاهی هم در عرصه ترویج فرهنگ دینی و سپس در عرصه تحقیقاتی و پژوهشی بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و از برکات مهم انقلاب اسلامی است که حضور نیروهای متعهد و متخصص از شاخصه های این نهاد است، ما در کشور به واقع جمع تعهد وتخصص در نیروهای یک مجموعه را یا ندیده ویا کمتر دیده ایم.

آیت ا... موسوی بیان داشت: موفقیت های روز افزون جهاددانشگاهی در عرصه های پزشکی، ژنتیکی، صنعتی و علوم انسانی شاهد براین ادعا است.

وی با بیان این که گرچه انتظار ما از جهاددانشگاهی بیش از این است، تصریح کرد: اغلب مدیران موفق کشور از جمع نیروهای جهاددانشگاهی بوده است.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به این که امروز رسالت ما در عرصه تولید و تدوین علوم انسانی اسلامی بسیار سنگین است متذکر شد: امروز هم دانشگاه ها و هم حوزویان در این زمینه کوتاهی کرده اند.

وی در ادامه با دادن پیشنهاد به مدیران جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان مبنی بر این که بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان یک سند راهبردی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: شایسته و بایسته است با تکیه بر توصیه های هفت گانه بیانیه پیش بروید و در این زمینه فعالیت مجدانه کنید.

آیت ا... موسوی تاکید کرد: باید بین صنعت و دانشگاه پُل بزنیم، دانشگاه باید علم خود را به ثروت تبدیل کند و در زمینه تجاری سازی اقدام کند که جهاددانشگاهی بهترین نهاد برای پُر کردن این خلا است.

وی ایجاد ارتباط علم، مهارت و صنعت را لازمه جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در این زمینه گام هایی برداشته و امید است گام های بلندتری بردارد، بدانید خدمت به کشور از باقیات الصالحات است و جهاددانشگاهی در این عرصه موفق بوده است.

گفتنی است، در این دیدار مهندس مرتضی تیموری به ارایه گزارش و توضیحی درباره فلسفه شکل گیری، خدمات و محصولات ارایه شده جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان پرداخت.

وی با بیان این که جهاددانشگاهی توامان در حال فعالیت در عرصه فرهنگی، صنعتی، تکنولوژی و پژوهشی است، گفت: جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان با توجه به مشکلات و نیازهای جامعه سعی در انجام تحقیقات و پژوهش و رفع آن ها دارد و به نحوی در این عرصه عمل کرده است که دکتر عسکری از این واحد به عنوان محقق و پژوهشگر برتر در سطح کشور انتخاب شد.

رییس جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان عنوان کرد: برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی، مسابقات دفاع ۳دقیقه ای از پایان نامه و انجام پروژه های علمی چون فسفات کاری و حذف نیترات و تحقیقات اکتشاف آب وآموزش های اختصاصی نیروهای شرکت گازپارس جنوبی در عسلویه بخش اندکی از اقدامات انجام شده توسط جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان بوده است.

وی همچنین از راه اندازی موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی در منظریه خمینی شهر و استقرار مرکز علمی وکاربردی جهاددانشگاهی در نزدیکی خمینی شهر و تولید کتب انگلیسی eight  با نگاه داخلی و مبتنی بر فرهنگ ایرانی به عنوان گوشه ای دیگر از فعالیت های جهاددانشگاهی نام برد.